| Darrera modificació: 2014-11-21Bases de dades: Sciència.cat
 Weijers, Olga (ed.), Vocabulary of Teaching and Research Between Middle Ages and Renaissance: Proceedings of the Colloquium London, Warburg Institute, 11-12 March 1994, Turnhout, Brepols (Civicima, 8), 1995, 256 pp. 
ResumConté:* O. Weijers / Préface
 * J. Hamesse / Approche terminologique de certaines méthodes d'enseignement et de recherche à la fin du moyen âge: declarare, recitare, conclusio
 * S. Rizzo / Sulla terminilogia dell'insegnamento grammaticale nelle scuole umanistiche
 * A. C. Dionisotti / Hellenismus
 * C. H. Kneepkens / Ordo naturalis and ordo artificialis: A Note on the Terminology of Thirteenth-Century University Grammar
 * L. M. de Rijk / Teaching and Inquiry in 13th-14th Century Logic and Metaphysics
 * J. Kraye / Renaissance Commentaries on the Nicomachean Ethics
 * G. R. Evans / Theology: The Vocabulary of Teaching and Research (1300-1600). Words and Concepts
 * J. D. North / Aspects of the Language of Medieval Mathematics
 * L. Giard / Comment Pietro Catena lit les loca mathematica d'Aristote (Padoue, 1556)
 * D. Jacquart / Les Concordances de Pierre de Saint-Flour et l'enseignement de la médecine à Paris dans la seconde moitié du XIVe siècle
 * Nutton (1995), "The changing language of medicine ..."
 * P. Brand / Learning English Customary Law: Education in the London Law School, 1250-1500
 * Burnett (1995), "The Institutonal Context of ..."
 * C. Sirat / Deux mots de philosophie juive au destin divergent
MatèriesUniversitats i ensenyamentEducació
 Lèxic
 Llatí
 Grec
 Humanisme
 Història de la ciència
 Traduccions
 Medicina
 Filosofia
 Matemàtica
 Dret
 Gramàtica
 Religió - Teologia cristiana
 |