| Darrera modificació: 2020-08-29Bases de dades: Sciència.cat
 Furió, Antoni, "Música i músics a la Ribera del Xúquer en la baixa edat mitjana", dins: Armengol Machí, Pau (ed.), Estudis històrics sobre la Ribera del Xúquer: XV Assemblea d'Història de la Ribera (Benimodo, novembre de 2012), Benimodo, Ajuntament de Benimodo - Diputació de València, 2015, pp. 91-126. 
ResumEn aquest estudi es fa un recorregut per la música i els músics a la Ribera del Xúquer des dels primers testimonis de la seua presència a mitjan segle XIII, a penes uns pocs anys després de la conquesta cristiana, fins al segle XVI, quan els orgues i els organistes eren ja habituals en les principals poblacions, en particular a Alzira. S'hi recullen les referències documentals a instruments i instrumentistes i als espais i moments en què s'interpretava música, al carrer i a l'església, i des de la celebració d'una festa o una solemnitat cívica o religiosa a l'acompanyament dels oficis divins.
MatèriesMúsicaDocumentació
 Història de la tècnica
NotesDisseny d'un orgue (il·lustració) a Alzira, 1444-1445 (107).Entre els que van contribuir econòmicament a un altre orgue a Alzira (1455): Pere Soler, barber, Jacme Perer, cirurgià (111a), Joan Blasco, barber (111b), Pere Salelles, metge (112a). Pere de Res, mestre de fer orgues (113b).
URLhttps://www.academia.edu/13550544/M%C3%BAsica_i_m%C ...   |