| Darrera modificació: 2023-09-21Bases de dades: Sciència.cat
 Garcia Femenia, Alfredo, Pràctiques d'escriptura en la família Roig: alfabetització i educació gràfica en el llindar de la modernitat (València, 1450-1518), València, Tesi doctoral de la Universitat de València, 2020. 
ResumAquesta investigació pretén reclamar la importància dels autògrafs i de les pràctiques d'escriptura en general, especialment en unes èpoques en les què sols una xicoteta porció de la societat té accés a l'educació, per tal de comprendre com aquesta és vital per al correcte funcionament d'una societat burocratitzada. Les pràctiques escripturàries d'uns i d'altres ens ajuden a comprendre millor el paper desenvolupat per la cultura escrita en una societat regida per una burgesia lletrada, permetent-nos analitzar els nivells d'alfabetització del moment, les estratègies seguides pels analfabets, l'elaboració dels llibres comptables i els diversos modes d'accés a les lletres. L'estudi de les pràctiques d'escriptura ens mostra com una xicoteta part de la població ha pogut adquirir els coneixements necessaris per a escriure l'acció econòmica desenvolupada en les diverses institucions analitzades durant els anys de l'exercici administratiu de la família Roig (el metge Jaume Roig i el seu fill, al capdavant d'escrivanies de convents i hospitals).
MatèriesPaleografiaBiografia
 Història de la cultura
 Lectura i escriptura
 Roig, Jaume
 Documentació
 Hospitals
NotesDir.: Francisco M. Gimeno Blay (UV).
URLhttps://roderic.uv.es/handle/10550/75729   |