Darrera modificació: 2014-11-21 Bases de dades: Sciència.cat
Weijers, Olga (ed.), Vocabulary of Teaching and Research Between Middle Ages and Renaissance: Proceedings of the Colloquium London, Warburg Institute, 11-12 March 1994, Turnhout, Brepols (Civicima, 8), 1995, 256 pp.
- Resum
- Conté:
* O. Weijers / Préface
* J. Hamesse / Approche terminologique de certaines méthodes d'enseignement et de recherche à la fin du moyen âge: declarare, recitare, conclusio
* S. Rizzo / Sulla terminilogia dell'insegnamento grammaticale nelle scuole umanistiche
* A. C. Dionisotti / Hellenismus
* C. H. Kneepkens / Ordo naturalis and ordo artificialis: A Note on the Terminology of Thirteenth-Century University Grammar
* L. M. de Rijk / Teaching and Inquiry in 13th-14th Century Logic and Metaphysics
* J. Kraye / Renaissance Commentaries on the Nicomachean Ethics
* G. R. Evans / Theology: The Vocabulary of Teaching and Research (1300-1600). Words and Concepts
* J. D. North / Aspects of the Language of Medieval Mathematics
* L. Giard / Comment Pietro Catena lit les loca mathematica d'Aristote (Padoue, 1556)
* D. Jacquart / Les Concordances de Pierre de Saint-Flour et l'enseignement de la médecine à Paris dans la seconde moitié du XIVe siècle
* Nutton (1995), "The changing language of medicine ..."
* P. Brand / Learning English Customary Law: Education in the London Law School, 1250-1500
* Burnett (1995), "The Institutonal Context of ..."
* C. Sirat / Deux mots de philosophie juive au destin divergent
- Matèries
- Universitats i ensenyament
Educació Lèxic Llatí Grec Humanisme Història de la ciència Traduccions Medicina Filosofia Matemàtica Dret Gramàtica Religió - Teologia cristiana
|